fbpx

4 kardynalne błędy na stronie www, przez które każdego dnia tracisz nawet 50% klientów

4 kardynalne błędy na stronie www, przez które każdego dnia tracisz nawet 50% klientów

Czy Ty też, jak większość polskich przedsiębiorców posiadasz stronę internetową swojej firmy, i liczysz że pomoże Ci ona w sprzedaży Twoich usług bądź produktu? Rzeczywistość jednak często okazuje się taka: brak skuteczności i brak zapytań.
Musisz wiedzieć, że problem braku lub słabej sprzedaży może nie tkwić w Twojej ofercie, czy  nawet sposobach reklamowania. Twój produkt czy usługa może być naprawdę świetna . I ja głęboko wierze, że właśnie tak jest. Ale to nie wystarczy żeby sprzedać.
Zdziwisz się, ale głównym powodem takiego stanu rzeczy może być Twoja własna strona internetowa. Powiemy więcej – nie jesteś w tym miejscu odosobniony. Blisko 70% firm, z którymi rozpoczynamy współpracę popełnia dokładnie te same 4 błędy, przez które ich strony nie sprzedają.
Dowiedz się, czym są, jak je wyeliminować oraz w jaki sposób nie popełniać ich w przyszłości. Wszystkie kluczowe informacje czekają na Ciebie w tym artykule. No to zaczynamy!

Czy Ty też, jak większość polskich przedsiębiorców posiadasz stronę internetową swojej firmy, i liczysz że pomoże Ci ona w sprzedaży Twoich usług bądź produktu? Rzeczywistość jednak często okazuje się taka: brak skuteczności i brak zapytań.

Musisz wiedzieć, że problem braku lub słabej sprzedaży może nie tkwić w Twojej ofercie, czy  nawet sposobach reklamowania. Twój produkt czy usługa może być naprawdę świetna . I ja głęboko wierze, że właśnie tak jest. Ale to nie wystarczy żeby sprzedać.

Zdziwisz się, ale głównym powodem takiego stanu rzeczy może być Twoja własna strona internetowa. Powiemy więcej – nie jesteś w tym miejscu odosobniony. Blisko 70% firm, z którymi rozpoczynamy współpracę popełnia dokładnie te same 4 błędy, przez które ich strony nie sprzedają.

Dowiedz się, czym są, jak je wyeliminować oraz w jaki sposób nie popełniać ich w przyszłości. Wszystkie kluczowe informacje czekają na Ciebie w tym artykule. No to zaczynamy!


Błąd nr 1: kiepskie teksty


Błąd nr 1: kiepskie teksty

Jedną z głównych bolączek wielu firm są wtórne, nijakie i nieinteresujące treści, w których potencjalny klient nie może dostrzec żadnej wartości.

” Nasza firma powstała …  ”
” Nasze usługi są najwyższej jakości … ”
” Zapoznaj się z naszą ofertą … ”

W/w zwroty, jak i dziesiątki podobnych, można zobaczyć dosłownie na co drugiej stronie internetowej. Tego typu komunikaty obrazują 2 kluczowe błędy: po pierwsze – powtarzalność; po drugie – skupianie się na sobie, a nie na kliencie.

Jak sprawić, aby teksty na Twojej stronie zaczęły sprzedawać?

Na początek poświęć chwilę na zadanie i odpowiedzenie sobie na kilka kluczowych pytań: Kim jest mój klient? Jakie ma potrzeby? Jakie ma marzenia? Co mu utrudnia życie? Jak mogę mu pomóc?
Następnie, zapomnij o sobie i w całości skup się na swoim kliencie. Zamiast pisać wyłącznie o cechach swojego produktu – wskaż, jakie korzyści przyniesie on Twojemu klientowi. Możesz skoncentrować się na problemach, które dzięki nim rozwiąże, zagrożeniach, przed którymi się ochroni lub celach, jakie uda mu się osiągnąć.

Jedną z głównych bolączek wielu firm są wtórne, nijakie i nieinteresujące treści, w których potencjalny klient nie może dostrzec żadnej wartości.

” Nasza firma powstała …  ”
” Nasze usługi są najwyższej jakości … ”
” Zapoznaj się z naszą ofertą … ”

W/w zwroty, jak i dziesiątki podobnych, można zobaczyć dosłownie na co drugiej stronie internetowej. Tego typu komunikaty obrazują 2 kluczowe błędy: po pierwsze – powtarzalność; po drugie – skupianie się na sobie, a nie na kliencie.

Jak sprawić, aby teksty na Twojej stronie zaczęły sprzedawać?

Na początek poświęć chwilę na zadanie i odpowiedzenie sobie na kilka kluczowych pytań: Kim jest mój klient? Jakie ma potrzeby? Jakie ma marzenia? Co mu utrudnia życie? Jak mogę mu pomóc?

Następnie, zapomnij o sobie i w całości skup się na swoim kliencie. Zamiast pisać wyłącznie o cechach swojego produktu – wskaż, jakie korzyści przyniesie on Twojemu klientowi. Możesz skoncentrować się na problemach, które dzięki nim rozwiąże, zagrożeniach, przed którymi się ochroni lub celach, jakie uda mu się osiągnąć.

Przykład : Załóżmy, że sprzedajesz program komputerowy wspierający efektywne zarządzanie czasem. Możesz go opisać tak, jak dotychczas – skupiając się na jego cechach (opcja 1) lub wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i wskazać im bardzo konkretne korzyści (opcja 2).

Opcja 1 : XYZ to nowoczesny program służący do zarządzania czasem pracy w firmie. Jest on efektem pracy zespołu kilkunastu programistów, którzy tworzyli go ponad 3 lata.

Opcja 2 : XYZ to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu usprawnisz procesy w Twojej firmie. Już po tygodniu od wdrożenia zauważysz pierwsze mierzalne efekty. Czas wykonywania poszczególnych zadań skróci się nawet o 15%, co przełoży się na realne oszczędności finansowe, dzięki którym Twoja firma odzyska nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Dostrzegasz różnice?

Dobry tekst to taki, który nie tylko dostarcza najważniejszych informacji, ale taki, który mówi językiem Twojego klienta i w prostych słowach pozwala zrozumieć, co zyska, jeśli skorzysta z Twojej oferty.

Przykład : Załóżmy, że sprzedajesz program komputerowy wspierający efektywne zarządzanie czasem. Możesz go opisać tak, jak dotychczas – skupiając się na jego cechach (opcja 1) lub wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i wskazać im bardzo konkretne korzyści (opcja 2).

Opcja 1 : XYZ to nowoczesny program służący do zarządzania czasem pracy w firmie. Jest on efektem pracy zespołu kilkunastu programistów, którzy tworzyli go ponad 3 lata.

Opcja 2 : XYZ to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu usprawnisz procesy w Twojej firmie. Już po tygodniu od wdrożenia zauważysz pierwsze mierzalne efekty. Czas wykonywania poszczególnych zadań skróci się nawet o 15%, co przełoży się na realne oszczędności finansowe, dzięki którym Twoja firma odzyska nawet kilkanaście tysięcy złotych.

Dostrzegasz różnice?

Dobry tekst to taki, który nie tylko dostarcza najważniejszych informacji, ale taki, który mówi językiem Twojego klienta i w prostych słowach pozwala zrozumieć, co zyska, jeśli skorzysta z Twojej oferty.


Błąd nr 2: niedostosowanie do urządzeń mobilnych


Błąd nr 2: niedostosowanie do urządzeń mobilnych

Średnio ponad połowa użytkowników sieci korzysta z niej przy użyciu smartfonów lub tabletów. Uwierz – ludzie używają telefonów wszędzie, naprawdę wszędzie. Jest wysoko prawdopodobne, że Ty też czytasz ten artykuł na swoim smartfonie.
Dlatego, proponujemy Ci szybki eksperyment. Weź telefon, włącz przeglądarkę i wejdź na swoją stronę internetową. Jeżeli jest nieczytelna, ekran przesuwa się w lewo / w prawo i jednym słowem – nie działa tak, jak powinna – możesz mieć pewność, że każdego dnia tracisz ponad 50% ruchu. Bo klienci opuszczają strony które są nieczytelne i źle się po nich porusza.

Co zrobić, aby Twoja strona była dopasowana do ich ekranów?

Jeżeli nie masz doświadczenia w tworzeniu i optymalizacji stron internetowych – najlepiej zdaj się na fachowców w tej dziedzinie.
Weź pod uwagę, że robienie tego “na własną rękę” może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego skontaktuj się z nami – dokładnie sprawdzimy Twoją stronę, a następnie zaproponujemy najbardziej dopasowane i opłacalne rozwiązania.

Średnio ponad połowa użytkowników sieci korzysta z niej przy użyciu smartfonów lub tabletów. Uwierz – ludzie używają telefonów wszędzie, naprawdę wszędzie. Jest wysoko prawdopodobne, że Ty też czytasz ten artykuł na swoim smartfonie.

Dlatego, proponujemy Ci szybki eksperyment. Weź telefon, włącz przeglądarkę i wejdź na swoją stronę internetową. Jeżeli jest nieczytelna, ekran przesuwa się w lewo / w prawo i jednym słowem – nie działa tak, jak powinna – możesz mieć pewność, że każdego dnia tracisz ponad 50% ruchu. Bo klienci opuszczają strony które są nieczytelne i źle się po nich porusza.

Co zrobić, aby Twoja strona była dopasowana do ich ekranów?

Jeżeli nie masz doświadczenia w tworzeniu i optymalizacji stron internetowych – najlepiej zdaj się na fachowców w tej dziedzinie.

Weź pod uwagę, że robienie tego “na własną rękę” może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego skontaktuj się z nami – dokładnie sprawdzimy Twoją stronę, a następnie zaproponujemy najbardziej dopasowane i opłacalne rozwiązania.


Błąd nr 3: oszczędzanie na wszystkim


Błąd nr 3: oszczędzanie na wszystkim

Kolejną bolączką wielu przedsiębiorstw jest, jakby to ładnie nazwać – nadgorliwa optymalizacja kosztów ?. Mianowicie, chodzi o to, że część firm decyduje się na to, aby ich strony były zlokalizowane na darmowych serwerach i budowane przy użyciu bezpłatnych kreatorów.
Takie podejście rodzi sporo zagrożeń, z których naturalnie nie wszyscy zdają sobie sprawę.
Po pierwsze darmowe hostingi są znacznie mniej wydajne. Może więc dochodzić do sytuacji, w których Twoja strona będzie ładowała się bardzo wolno lub nie załaduje się wcale.
Po drugie – dostawcy bezpłatnych rozwiązań i tak muszą “z czegoś żyć”. Często umieszczają więc różne banery reklamowe. To niestety oznacza, że na Twojej stronie może pojawić się reklama Twojej konkurencji.
Po trzecieoferują bardzo ograniczony zakres funkcjonalności. Większość darmowych rozwiązań to najbardziej proste, a czasami wręcz toporne hostingi. To sprawia, że nie założysz na nich swojej firmowej skrzynki e-mail, a tym bardziej nie zabezpieczysz odpowiednim certyfikatem SSL.
W przypadku darmowych domen sprawa jest jeszcze łatwiejsza. Po prostu wyglądają one nieprofesjonalnie. A chyba żadna firma nie chce, aby klienci postrzegali ją w taki sposób, nieprawdaż?

Jak sobie z tym poradzić?

Odpowiedź może być tylko jedna: nie oszczędzaj.
Podstawowy hosting, który z powodzeniem zapewni Ci odpowiednią przestrzeń, funkcjonalności oraz zabezpieczenia wiąże się z wydatkiem sięgającym maksymalnie 150 – 200 zł na rok! To zaledwie kilkanaście złotych miesięcznie. Własna domena, w zależności od miejsca, w którym postanowisz ją zakupić – to koszt mieszczący się w granicach 20 – 50 zł rocznie.
Musisz przyznać, że to niezbyt wygórowane kwoty. Zwłaszcza, jeśli weźmiesz pod uwagę, że w zamian otrzymasz niezależność, wygodę i zyskasz miano profesjonalnej firmy.

Kolejną bolączką wielu przedsiębiorstw jest, jakby to ładnie nazwać – nadgorliwa optymalizacja kosztów ?. Mianowicie, chodzi o to, że część firm decyduje się na to, aby ich strony były zlokalizowane na darmowych serwerach i budowane przy użyciu bezpłatnych kreatorów.

Takie podejście rodzi sporo zagrożeń, z których naturalnie nie wszyscy zdają sobie sprawę.

Po pierwsze – darmowe hostingi są znacznie mniej wydajne. Może więc dochodzić do sytuacji, w których Twoja strona będzie ładowała się bardzo wolno lub nie załaduje się wcale.

Po drugie – dostawcy bezpłatnych rozwiązań i tak muszą “z czegoś żyć”. Często umieszczają więc różne banery reklamowe. To niestety oznacza, że na Twojej stronie może pojawić się reklama Twojej konkurencji.

Po trzecie – oferują bardzo ograniczony zakres funkcjonalności. Większość darmowych rozwiązań to najbardziej proste, a czasami wręcz toporne hostingi. To sprawia, że nie założysz na nich swojej firmowej skrzynki e-mail, a tym bardziej nie zabezpieczysz odpowiednim certyfikatem SSL.

W przypadku darmowych domen sprawa jest jeszcze łatwiejsza. Po prostu wyglądają one nieprofesjonalnie. A chyba żadna firma nie chce, aby klienci postrzegali ją w taki sposób, nieprawdaż?

Jak sobie z tym poradzić?

Odpowiedź może być tylko jedna: nie oszczędzaj.

Podstawowy hosting, który z powodzeniem zapewni Ci odpowiednią przestrzeń, funkcjonalności oraz zabezpieczenia wiąże się z wydatkiem sięgającym maksymalnie 150 – 200 zł na rok! To zaledwie kilkanaście złotych miesięcznie. Własna domena, w zależności od miejsca, w którym postanowisz ją zakupić – to koszt mieszczący się w granicach 20 – 50 zł rocznie.

Musisz przyznać, że to niezbyt wygórowane kwoty. Zwłaszcza, jeśli weźmiesz pod uwagę, że w zamian otrzymasz niezależność, wygodę i zyskasz miano profesjonalnej firmy.


Błąd nr 4: przestarzałe lub brak jakichkolwiek funkcjonalności

Pamiętaj, że głównym odbiorcą Twojej strony internetowej wcale nie jesteś Ty. Tworzysz i promujesz ją po to, aby odwiedzały ją osoby, które mogą stać się Twoimi klientami. W związku z tym dopilnuj, aby Twój serwis www dawał im wszystko, czego potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupach właśnie u Ciebie.

W jaki sposób podnieść użyteczność i efektywność Twojej strony?

W tym miejscu zastanów się, co oferujesz, czego oczekują Twoi odbiorcy oraz co może ich przekonać do wykonania konkretnej akcji (zakupu, kontaktu, wysłania zapytania ofertowego, rezerwacji itp.).
  • Jeśli sprzedajesz rozwiązania, które wymagają bezpośredniej rozmowy lub wymiany maili – postaw na prosty i intuicyjny sposób kontaktu: formularz kontaktowy, chat na stronie oraz szybki dostęp do danych takich, jak Twój numer telefonu oraz adres e-mail.
  • Jeżeli zajmujesz się sprzedażą rozwiązań, których cena zależy od wielu zmiennych – wybierz kalkulator produktowy, dzięki któremu Twoi odbiorcy szybko i w prosty sposób dowiedzą się, ile to kosztuje.
  • Jeśli działasz w branży hotelarskiej albo organizujesz wydarzenia – narzędziem, które ułatwi Twoją pracę będą tzw. rezerwacje online. Dzięki nim klienci nie tylko wybiorą miejsce i czas, ale również z powodzeniem dokonają płatności.
  • Jeżeli prowadzisz działalność usługową (jesteś fryzjerem, kosmetyczką, trenerem, szkoleniowcem itp.) – na Twojej stronie powinien znaleźć się kalendarz do umawiania wizyt. Jego obecność usprawni działanie Twojej firmy, a także ograniczy czas potrzebny na zapisywanie kolejnych klientów.

Błąd nr 4: przestarzałe lub brak jakichkolwiek funkcjonalności

Pamiętaj, że głównym odbiorcą Twojej strony internetowej wcale nie jesteś Ty. Tworzysz i promujesz ją po to, aby odwiedzały ją osoby, które mogą stać się Twoimi klientami. W związku z tym dopilnuj, aby Twój serwis www dawał im wszystko, czego potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupach właśnie u Ciebie.

W jaki sposób podnieść użyteczność i efektywność Twojej strony?

W tym miejscu zastanów się, co oferujesz, czego oczekują Twoi odbiorcy oraz co może ich przekonać do wykonania konkretnej akcji (zakupu, kontaktu, wysłania zapytania ofertowego, rezerwacji itp.).

  • Jeśli sprzedajesz rozwiązania, które wymagają bezpośredniej rozmowy lub wymiany maili – postaw na prosty i intuicyjny sposób kontaktu: formularz kontaktowy, chat na stronie oraz szybki dostęp do danych takich, jak Twój numer telefonu oraz adres e-mail.

  • Jeżeli zajmujesz się sprzedażą rozwiązań, których cena zależy od wielu zmiennych – wybierz kalkulator produktowy, dzięki któremu Twoi odbiorcy szybko i w prosty sposób dowiedzą się, ile to kosztuje.

  • Jeśli działasz w branży hotelarskiej albo organizujesz wydarzenia – narzędziem, które ułatwi Twoją pracę będą tzw. rezerwacje online. Dzięki nim klienci nie tylko wybiorą miejsce i czas, ale również z powodzeniem dokonają płatności.

  • Jeżeli prowadzisz działalność usługową (jesteś fryzjerem, kosmetyczką, trenerem, szkoleniowcem itp.) – na Twojej stronie powinien znaleźć się kalendarz do umawiania wizyt. Jego obecność usprawni działanie Twojej firmy, a także ograniczy czas potrzebny na zapisywanie kolejnych klientów.

Przestań tracić klientów przez błędy, które da się poprawić

Zostaw swoje dane i skorzystaj z całkowicie bezpłatnego audyt Twojej strony www. Nasi specjaliści przeprowadzą szczegółowe badanie, dzięki któremu dowiesz się co i w jaki sposób powinno być naprawione, aby Twoja strona zaczęła sprzedawać i zwiększyła się ilość zapytań.

Przestań tracić klientów przez błędy, które da się poprawić

Zostaw swoje dane i skorzystaj z całkowicie bezpłatnego audytu Twojej strony www. Nasi specjaliści przeprowadzą szczegółowe badanie, dzięki któremu dowiesz się co i w jaki sposób powinno być naprawione, aby Twoja strona zaczęła sprzedawać i zwiększyła się ilość zapytań.

Bezpłatny audyt Twojej strony www

Sprawdzimy Twoją witrynę a następnie otrzymasz:
– kompleksowy raport w formie wygodnego pliku PDF
– 15-minutowe konsultacje z ekspertem od tworzenia i optymalizacji stron internetowych

    Bezpłatny audyt Twojej strony www

    Sprawdzimy co zrobić, żeby wreszcie dobrze działała. Otrzymasz:
    – kompleksowy raport w formie wygodnego pliku PDF
    – 15-minutowe konsultacje z ekspertem od tworzenia i optymalizacji stron internetowych