Dziś przyjrzymy się Twojej firmowej stronie internetowej. Zakładamy oczywiście że taką posiadasz. Jeśli nie to koniecznie zrób coś w tym kierunku, TERAZ.
Skupimy się na kilku bardzo ważnych błędach które prawdopodobnie ograniczają Ci sprzedaż. A może nawet i ją uniemożliwiają. Strona internetowa jest potężnym narzędziem sprzedaży Twoich produktów czy usług, ale musi być dobrze skostruowana żeby spełniała swoje zadanie. Dziś będzie bardzo konkretnie i prawdopodobnie za chwilę przeżyjesz szok.
1. TREŚĆ
Ile razy ja to widzę :
” Nasza firma powstała … ”
” Posiadamy produkt najwyższej jakości … ”
” Zapoznaj się z naszą ofertą … ”
Prawdopodobnie popełniasz jeden z podstawowych błędów dobrej i łatwej sprzedaży. ZAPAMIĘTAJ JEDNO : Klienta nie obchodzisz Ty ani Twój produkt, a już na pewno nie historia Twojej firmy.
Czego więc szuka na Twojej stronie ? Klienta obchodzi on sam i jego potrzeby. Na stronie często zachwalamy nasz produkt, koncentrujemy się na nim tak bardzo że zapominamy o kliencie. Kiedy klient odwiedza Twoją stronę oznacza to że czegoś szuka. Zainteresuj go, wyjdź naprzeciw niego i pokaż że Twoje rozwiązanie, Twoja usługa może mu pomóc.
Pisząc treść do swojej witryny warto jest zadać sobie kilka pytań :
Kim jest mój klient? Jakie ma potrzeby? Jakie ma marzenia? Co go boli? Co mu utrudnia życie ?
JAK MOGĘ MU POMÓC ?
Przykład : Powiedzmy że sprzedajesz program komputerowy dla firm.
Już pewnie wiesz w którym przypadku będzie sprzedać prościej. Wiedziałeś to już szybciej prawda ? Więc dlaczego tego nie robisz ? Tak sprzedać jest nieporównywalnie łatwiej bo klient wtedy słucha o sobie a nie o twoim produkcie.
W taki sposób skonstruuj swój przekaz sprzedażowy. Co ważne, zrób to sam. Nie kopiuj od konkurencji. Pamiętaj że to Ty jesteś najlepszym specjalistą i to Ty możesz przekazać wiedze najlepiej.
2. STRONA NA SMARTFONACH
Według danych Gemiusa w sierpniu 2019 roku 57 procent wszystkich odsłon stron internetowych w Polsce zostało dokonanych za pomocą smartfonów, a 4 procent należało do użytkowników tabletów. To oznacza przewagę nad komputerami PC, które w lipcu wygenerowały 36 procent ruchu w internecie.
Ok, bierz smartfon wpisz adres swojej strony www i sprawdź czy ucieka Ci ponad połowa klientów. Wierz mi, ludzie korzystają teraz z telefonu wszędzie. NAPRAWDE WSZĘDZIE. Jest też wysoko prawdopodobne że Ty też czytasz ten artykuł na smartfonie. Dzięki temu że o to zadbałem, możesz dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy.
Znaczenie ma też to w jaki sposób strona wyświetla się na telefonach. Czy wszystko jest czytelne i czy przemieszczanie się po stronie nie jest problematyczne i uciążliwe.
3. DOMENA I SERWER
Kolejnym problemem są darmowe hostingi i dziwne domeny. Pamiętaj aby zadbać o samodzielność. Opłaty za profesjonalny serwer www i domenę nie są duże. Uczciwa cena to ok. 150 – 200 zł rocznie. Unikaj adresów typu www.firma.darmowastrona.pl . Pamiętaj że uderzasz w społeczność internetową, tutaj większość ludzi jest wyedukowana więc warto tu wyglądać profesjonalnie.
Poza tym darmowe serwery wiążą ze sobą ograniczenia. Zazwyczaj takie strony wolno się ładują. No i przeważnie nie mamy możliwości skorzystania z własnej skrzynki e-mail. Pamiętaj mając prywatną domenę np. firma.pl możesz stworzyć e-mail : biuro@firma.pl
4. NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA
Istnieje wiele rozwiązań które możesz wdrożyć do swojej witryny aby ułatwić klientowi kontakt z Tobą. Niektóre wygodne rozwiązania potrafią też znacznie ułatwić sprzedaż. Kilka przykładów :
KALKULATOR PRODUKTOWY
Świetna opcja dla firm które sprzedają powtarzalną usługę bądź produkt który różni się jedynie wymiarami bądź niewielkimi opcjami. Kalkulatory potrafią też być bardzo rozbudowane, ale mnóstwo opcji może mieć też negatywny wpływ, bo klienci nie znający branży mogą się pogubić.
Przykład:
REZERWACJE ON-LINE
Kolejne świetne rozwiązanie, które pozwoli trafić do pewnej grupy klientów. Znam osobiście takie osoby które mają problem z wykonaniem telefonu. TELEFONOFOBIA jak to oryginalnie nazywają, może być elementem fobii społecznej lub lęku społecznego, ale też niekoniecznie – nawet bardzo towarzyskie i otwarte osoby, biegłe w komunikacji, miewają problem z dzwonieniem i odbieraniem telefonów. Serdecznie je pozdrawiam, sam miałem kiedyś taki problem. Jak ten strach trochę zniwelować? O tym będzie kiedy indziej.
Są skrypty odpowiadające za rezerwację, które możesz umieścić na swojej stronie internetowej. Jest to przede wszystkim wygodne rozwiązanie. A wygoda w dzisiejszych czasach ma również wielkie znaczenie. Pamiętaj o jednej ważnej rzeczy. Takiego systemu rezerwacyjnego trzeba pilnować. Zapewne będziesz też prowadzić rezerwację pisemną więc ważne jest aby równolegle wprowadzać dane do systemu.
Trafisz tutaj do klientów działających impulsywnie, którzy pomyślą w danej chwili o rezerwacji. Dasz swobodę swoim klientom, bo będą mogli składać rezerwację np. wieczorem bądź w pracy. Niektórzy też w ogóle nie skorzystaliby z Twoich usług, bo tak jak pisałem powyżej, mają np. problem z kontaktem, i wahają się żeby zadzwonić i złożyć rezerwację.
PODSTRONA KONTAKT
Pamiętaj aby zakładka kontakt zawsze była aktualna. Czasami zmieniają się numery telefonów, adres, nazwy ulic itp. Warto informować o tym klientów. Świetnie sprawdza się również mapa dojazdu od Google która zobrazuje lokalizację Twojej firmy.
Kolejną rzeczą którą polecamy umieszczać to formularz kontaktowy. Jest pewna grupa klientów którzy są wygodni i działają pod wpływem dużego impulsu. Impulsywność ta wzrasta podczas odwiedzania stron przez telefon, więc jeśli twój formularz będzie działać na urządzeniach mobilnych możesz otrzymać więcej szybkich zapytań.
Na koniec najważniejsza informacja. To że przeczytasz ten artykuł niczego nie zmieni. Zmiany trzeba wprowadzać. Najlepiej od razu. Nie odkładaj tego na później bo za tydzień będziesz tylko pamiętał że czytałeś jakiś tam artykuł o stronach www.
Jeżeli sam nie możesz zadbać o takie zmiany, skorzystaj z pomocy specjalistów.
Zatem, do dzieła!
Autor : Sebastian Klej
Właściciel agencji reklamowej. Uczestnik wielu programów rozwojowych dla firm. Jego artykuły opierają się na wiedzy i kilkuletnim doświadczeniu pracy w branży reklamowej. Lubi wyzwania. Firmę rozwinął m.in. dzięki dużej otwartości na nowe zlecenia, decydując się wykonywać je pierwszy raz według własnych pomysłów i rozwiązań.
Dziś przyjrzymy się Twojej firmowej stronie internetowej. Zakładamy oczywiście że taką posiadasz. Jeśli nie to koniecznie zrób coś w tym kierunku, TERAZ.
Skupimy się na kilku bardzo ważnych błędach które prawdopodobnie ograniczają Ci sprzedaż. A może nawet i ją uniemożliwiają. Strona internetowa jest potężnym narzędziem sprzedaży Twoich produktów czy usług, ale musi być dobrze skostruowana żeby spełniała swoje zadanie. Dziś będzie bardzo konkretnie i prawdopodobnie za chwilę przeżyjesz szok.
1. TREŚĆ
Ile razy ja to widzę :
” Nasza firma powstała … ”
” Posiadamy produkt najwyższej jakości … ”
” Zapoznaj się z naszą ofertą … ”
Prawdopodobnie popełniasz jeden z podstawowych błędów dobrej i łatwej sprzedaży. ZAPAMIĘTAJ JEDNO : Klienta nie obchodzisz Ty ani Twój produkt, a już na pewno nie historia Twojej firmy.
Czego więc szuka na Twojej stronie ? Klienta obchodzi on sam i jego potrzeby. Na stronie często zachwalamy nasz produkt, koncentrujemy się na nim tak bardzo że zapominamy o kliencie. Kiedy klient odwiedza Twoją stronę oznacza to że czegoś szuka. Zainteresuj go, wyjdź naprzeciw niego i pokaż że Twoje rozwiązanie, Twoja usługa może mu pomóc.
Pisząc treść do swojej witryny warto jest zadać sobie kilka pytań :
Kim jest mój klient? Jakie ma potrzeby? Jakie ma marzenia? Co go boli? Co mu utrudnia życie ?
JAK MOGĘ MU POMÓC ?
Przykład : Powiedzmy że sprzedajesz program komputerowy dla firm.
Już pewnie wiesz w którym przypadku będzie sprzedać prościej. Wiedziałeś to już szybciej prawda ? Więc dlaczego tego nie robisz ? Tak sprzedać jest nieporównywalnie łatwiej bo klient wtedy słucha o sobie a nie o twoim produkcie.
W taki sposób skonstruuj swój przekaz sprzedażowy. Co ważne, zrób to sam. Nie kopiuj od konkurencji. Pamiętaj że to Ty jesteś najlepszym specjalistą i to Ty możesz przekazać wiedze najlepiej.
2. STRONA NA SMARTFONACH
Według danych Gemiusa w sierpniu 2019 roku 57 procent wszystkich odsłon stron internetowych w Polsce zostało dokonanych za pomocą smartfonów, a 4 procent należało do użytkowników tabletów. To oznacza przewagę nad komputerami PC, które w lipcu wygenerowały 36 procent ruchu w internecie.
Ok, bierz smartfon wpisz adres swojej strony www i sprawdź czy ucieka Ci ponad połowa klientów. Wierz mi, ludzie korzystają teraz z telefonu wszędzie. NAPRAWDE WSZĘDZIE. Jest też wysoko prawdopodobne że Ty też czytasz ten artykuł na smartfonie. Dzięki temu że o to zadbałem, możesz dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy.
Znaczenie ma też to w jaki sposób strona wyświetla się na telefonach. Czy wszystko jest czytelne i czy przemieszczanie się po stronie nie jest problematyczne i uciążliwe.
3. DOMENA I SERWER
Kolejnym problemem są darmowe hostingi i dziwne domeny. Pamiętaj aby zadbać o samodzielność. Opłaty za profesjonalny serwer www i domenę nie są duże. Uczciwa cena to ok. 150 – 200 zł rocznie. Unikaj adresów typu www.firma.darmowastrona.pl . Pamiętaj że uderzasz w społeczność internetową, tutaj większość ludzi jest wyedukowana więc warto tu wyglądać profesjonalnie.
Poza tym darmowe serwery wiążą ze sobą ograniczenia. Zazwyczaj takie strony wolno się ładują. No i przeważnie nie mamy możliwości skorzystania z własnej skrzynki e-mail. Pamiętaj mając prywatną domenę np. firma.pl możesz stworzyć e-mail : biuro@firma.pl
4. NOWOCZESNE ROZWIĄZANIA
Istnieje wiele rozwiązań które możesz wdrożyć do swojej witryny aby ułatwić klientowi kontakt z Tobą. Niektóre wygodne rozwiązania potrafią też znacznie ułatwić sprzedaż. Kilka przykładów :
KALKULATOR PRODUKTOWY
Świetna opcja dla firm które sprzedają powtarzalną usługę bądź produkt który różni się jedynie wymiarami bądź niewielkimi opcjami. Kalkulatory potrafią też być bardzo rozbudowane, ale mnóstwo opcji może mieć też negatywny wpływ, bo klienci nie znający branży mogą się pogubić.
Przykład:
REZERWACJE ON-LINE
Kolejne świetne rozwiązanie, które pozwoli trafić do pewnej grupy klientów. Znam osobiście takie osoby które mają problem z wykonaniem telefonu. TELEFONOFOBIA jak to oryginalnie nazywają, może być elementem fobii społecznej lub lęku społecznego, ale też niekoniecznie – nawet bardzo towarzyskie i otwarte osoby, biegłe w komunikacji, miewają problem z dzwonieniem i odbieraniem telefonów. Serdecznie je pozdrawiam, sam miałem kiedyś taki problem. Jak ten strach trochę zniwelować? O tym będzie kiedy indziej.
Są skrypty odpowiadające za rezerwację, które możesz umieścić na swojej stronie internetowej. Jest to przede wszystkim wygodne rozwiązanie. A wygoda w dzisiejszych czasach ma również wielkie znaczenie. Pamiętaj o jednej ważnej rzeczy. Takiego systemu rezerwacyjnego trzeba pilnować. Zapewne będziesz też prowadzić rezerwację pisemną więc ważne jest aby równolegle wprowadzać dane do systemu.
Trafisz tutaj do klientów działających impulsywnie, którzy pomyślą w danej chwili o rezerwacji. Dasz swobodę swoim klientom, bo będą mogli składać rezerwację np. wieczorem bądź w pracy. Niektórzy też w ogóle nie skorzystaliby z Twoich usług, bo tak jak pisałem powyżej, mają np. problem z kontaktem, i wahają się żeby zadzwonić i złożyć rezerwację.
PODSTRONA KONTAKT
Pamiętaj aby zakładka kontakt zawsze była aktualna. Czasami zmieniają się numery telefonów, adres, nazwy ulic itp. Warto informować o tym klientów. Świetnie sprawdza się również mapa dojazdu od Google która zobrazuje lokalizację Twojej firmy.
Kolejną rzeczą którą polecamy umieszczać to formularz kontaktowy. Jest pewna grupa klientów którzy są wygodni i działają pod wpływem dużego impulsu. Impulsywność ta wzrasta podczas odwiedzania stron przez telefon, więc jeśli twój formularz będzie działać na urządzeniach mobilnych możesz otrzymać więcej szybkich zapytań.
Na koniec najważniejsza informacja. To że przeczytasz ten artykuł niczego nie zmieni. Zmiany trzeba wprowadzać. Najlepiej od razu. Nie odkładaj tego na później bo za tydzień będziesz tylko pamiętał że czytałeś jakiś tam artykuł o stronach www.
Jeżeli sam nie możesz zadbać o takie zmiany, skorzystaj z pomocy specjalistów.
Zatem, do dzieła!
Autor : Sebastian Klej
Właściciel agencji reklamowej. Uczestnik wielu programów rozwojowych dla firm. Jego artykuły opierają się na wiedzy i kilkuletnim doświadczeniu pracy w branży reklamowej. Lubi wyzwania. Firmę rozwinął m.in. dzięki dużej otwartości na nowe zlecenia, decydując się wykonywać je pierwszy raz według własnych pomysłów i rozwiązań.